اجرای پویش هر خانه یک پرچم در آستانه ماه محرم 

اجرای پویش هر خانه یک پرچم در آستانه ماه محرم 

تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
رضا اسکندری گفت: در راستای پویش هر خانه یک پرچم نیز بچه های مسجدی عضو کانون با خرید پرچم و نصب آن بر درب منزل و محله خود سعی کردند تا پیام رسان مظلومیت شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت سیدالشهدا (ع) شوند.

«رضا اسکندری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، در تشریح برنامه های ویژه دهه اول محرم، گفت: در آستانه ماه محرم به کمک اعضای کانون حضرت رقیه (س) مسجد متناسب با این ایام فضا سازی شد.


رابط کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه (س) مسجد امام علی (ع) اسفندقه جیرفت افزود: در راستای پویش هر خانه یک پرچم نیز بچه های مسجدی عضو کانون با خرید پرچم و نصب آن بر درب منزل و محله خود سعی کردند تا پیام رسان مظلومیت شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت سیدالشهدا (ع) شوند.


وی بیان کرد: یکی دیگر از برنامه های ویژه دهه اول محرم برپایی موکب شهداء است و با توجه به شیوع کرونا قصد داریم در این موکب ماسک توزیع کنیم البته کلیپ های مداحی نیز پخش می شود.


اسکندری ابراز کرد: مراسم عزاداری همراه با سخنرانی و مداحی از دیگر ویژه برنامه های این دهه است که به دلیل شرایط کرونایی با رعایت نکات بهداشتی در فضای باز و در حداکثر زمان ۲ ساعت برگزار می شود.


رابط کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه (س) مسجد امام علی (ع) اسفندقه جیرفت ادامه داد: پنجم محرم نیز مراسم شیرخوارگان حسینی همراه با نمایشگاه عکس شهدا برگزار می شود.


وی اظهار کرد: قصد داریم روز هشتم ماه محرم در برگزاری یادواره شهدای اسفندقه با ستاد یادواره شهداء همکاری کنیم.


اسکندری اضافه کرد: برگزاری مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی نیز از دیگر برنامه های دهه اول محرم است.


رابط کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه (س) مسجد امام علی (ع) اسفندقه جیرفت عنوان کرد: طرح کمک مومنانه یکی دیگر از برنامه های این دهه است که در همین راستا با جلب کمک های خیرین که اهالی محله بسته های حمایتی خریداری شده و در بین نیازمندان توزیع می شود.


وی در خاتمه عنوان کرد: هم زمان با شام غریبان نیز مراسم عزاداری و سوگواری در جوار قبور مطهر شهدا برگزار می شود.

پایان پیام/ 586